Rotorua, Southern Belle Orchard fam de jong matamata

14 april 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hello,

De stage hier in nieuw zeeland is nog steeds geweldig, na het fabriceren van de container voor de spaceship en de conveyer en andere werkzaamheden heb ik ook een eigen project(je) gekregen ik moest namelijk een behuizing voor een omvormer ontwerpen. Het ontwerpen is af en de onderdelen zijn besteld dus eind deze week kan ik beginnen met de assemblage.

Vorig weekend ben ik bij verschillende universiteiten geweest voor een boek voor school. Ik had namelijk nog een vak van het 2 e jaar open staan die ik na heel wat geregeld hier bij een universiteit mocht herkansen.

Na het doorzoeken van bijna alle libraries van auckland heb ik me zinnen maar gezet op het surfen met gabian bij orewa beach,
Het surfen ging super we hadden afgesproken met ben een collega van mij hij had me een berichtje gestuurd dat het die zaterdag goed surfweer. Ben had ons wat instructies gegeven om de tricks een beetje onder de knie te krijgen. Na aantal keren ging het super vooral als je eenmaal op het board staat en mee wordt genomen door de golven.

Tot zover voorgaand weekend dit weekend hebben we de honda odysey weer eens uit de garage gereden en moesten we maar een kijke nemen in rotorua. Onderweg kwamen we een kerkhof van allemaal oude tractoren tegen. achter in de auto werd iemand helemaal wild "gabian" MF en weet ik veel wat ie er allemaal uitkraamde dus ja moesten we toch maar even een kijkje nemen.

Ondertussen stond er op de bordjes Matamata, Hier wonen sinds een aantal jaren fam. de jong. Het leek me leuk om hier nog eens even een kijkje te nemen ze hebben namelijk een feijoa's kwekerij en een kas waar ze paprika's en dergelijke verbouwen.

Na het uitstippelen van de route bleek dat het 15 minuutjes rijden was. Eenmaal aangekomen herkende ze me niet, het was al een hele tijd geleden dat ze me voor het laatst gezien hadden maar na een geheugensteuntje kregen ze een verhelderend moment! Na een rondleiding en het eten van een hete chillie zijn we weer verder gegaan richting roturoa!

Rotorua is een stadje met met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. Ongeveer 20 km verder licht Kerosine Kreek. Dit is een hete waterval van ongeveer 2 meter hoog en 38 graden waar ik een verhetende duik heb genomen heel vreemd maar super fijn!

Dezelfde avond zijn we terug gereden naar rotorua waar we een backpackers hadden opgezocht om de nacht door te brengen. Natuurlijk zijn we die avond ook nog even het Centrum ingeweest. Het vreemdste biertje ooit naar binnen gewerkt Koffie Bier! Je neemt een slok en denkt dat het koffie is maar toch proeft het als bier WEIRD!

De volgende dag hebben we de track langs roturoa lake gevolgd waar tot op heden veel vulkanische activiteit is witte pluimen komen en kokend heet water in kraters. Misschien een leuk idee om een eitje in te koken!

Cheers,