Surfing at muriwai and tawharanui beach

26 maart 2014 - Muriwai Beach, Nieuw-Zeeland

Zaterdag morgen zijn rond 11 uur vertrokken richting muriwai wat op 30 min rijden van albany lag. Eerder deze week hadden we een surf board van het werk kunnen lenen. Hier was een mooi strand alleen het was de bedoeling om te surfen alleen was de stroming een beetje te sterk wanneer je probeerde het water in te komen en richting de grotere golven te peddelen dwaalde je een heel eind af. Toen ik later weer op het werk kwam zei les mijn baas OH SHIT that's sick daar moet je goed Allert zijn want de stroming is verraderlijk!

Die zondag had ben een collega van het werk ons gevraagd als we wouden surfen in tawharanui. DIt was een uurtje rijden en ben zou rond 6 uur in de ochtend er zijn dit was erg vroeg maar het leek mij wel super om te gaan surfen. Rond kwart voor 7 zaten we in de auto richting tawharanui alleen toen we daar kwamen stond er geen wind. Dit was erg jammer want ik had me er wel op verheugd. maar bij gebrek aan beter maar ff gehiked langs het strand met me birkenstock en uiteindelijk ook nog een rots beklommen. Uiteindelijk konden we niet verder ik zei tegen harro en gabian mischien is het beter om terug te gaan en het pad op te zoeken.

Alleen dachten  ze dat het wel wat mee viel dus wij om hoog klimmen het was erg steil en als je viel gleed je 20 meter na beneden in de zee. Halverwege zei gabianer komt zomenteen wel weer weiland. alleen na het beklimmen van de berg waren er alleen maar dichtbegroeide stekelstruiken op de berg waar we door heen moesten.

Uiteindelijk boven aangekomen gaven ze me toch wel gelijk harro had meerdere keren zijn broek volggescheten!

Na de wandeling hebben we op het strand gezeten en gesurft de golven waren nu wel beter ander halve meter a 2 meter dus ik heb een aantal keren kunnen staan. Alleen sommige golven waren zo sterk dat je er gewoon van af werd geduwd. maar als je eenmaal staat en wordt meegenomen door de golf dat is kicke zeg.

Cheers