Waionui inlet, wattle bay en shakespeare regional park (West Coast Road, Awhitu, Auckland)

17 maart 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een weekje stage zat het weekend er weer aan te komen. Deze vrijdag ben ik samen met gabian op stap geweest naar auckland. Een aantal weken terug hadden we kroegentocht gedaan door auckland dus we wisten een beetje waar we de gezelligheid konden vinden. Een collega van gabian zat ergens in het father's ted Park dus leek het ons wel leuk om hun op te zoeken alleen kwamen we uiteindelijk uit in een irish pub waar we nog andere bekenden tegenkwamen.

Zaterdag was het weer tijd voor een tripje richting ? Uiteindelijk zijn we richting wattle bay gereden via waiuku waar we een tussenstop hadden voor enig warm eten oftewel pizza. Deze was snel achter de kiezen waar na de reis voortgezet werd. Het uiterste puntje was dit keer wattle bay road waar het hoogte punt bereikt kon worden en je uitzicht had over huia. Cyclone lusi was ook op komst dit weekend daardoor waaide het er boven erg hard. Na een frisse neus zijn we doorgereden richting West beach met een geweldig uitzicht op de tasman sea met enorme golven Welke werden betreden door 2 surfers vlak voor de avond crazy guys na een half uurtje dobberen hadden ze eindelijk een golf te pakken waarna wij terug gingen richting albany. Dit plekje was het echter waard om een nachtje door te brengen wegens natte omstandigheden hebben we dit toch maar niet gedaan.

Nadat de nacht weer voorbij was was het zondag en weer een dag om wat te gaan ondernemen dus zijn we dit maal na het uit einde van whangaparaoa shakespeare regional park gereden wat een super mooi gebied was. We zijn eerst na het hoogste punt gelopen en daarna via het strand terug geploeterd richting de auto. Uiteindelijk waren we benieuwd als we nog hoge golven konden spotten na de storm lusi dus wouden we nog wel een kijkje nemen bij de West coast. Waionui inlet, Eenmaal aangekomen vielen de golven tegen maar de omgeving was verrukelijk! Na het plukken van mais voor bij het avond eten zijn we weer terug gereden richting albany.