Whangamata beach hop

3 april 2014 - Whangamata, Nieuw-Zeeland

Hello Everyone!

Een paar weken terug had mark een college van mij erop gewezen dat er in whangamata een grote hot rod meeting zou zijn. Hij zou er ook een kijkje nemen vorig jaar had hij dit event gemist en daar baalde hij erg van omdat het een van de grootste meeetings van nieuw zeeland was.

Die zaterdag zijn we dus richting whangamata gereden wat aan de oostkust van het noorder eiland licht net onder whitianga of the coromondel waar we een aantal weken terug met een tripje van stagereizen zijn geweest.

Het zou super mooi weer worden dit weekend en dat was inderdaad ook zo, 28 graden ''sweet'. Eerst even inkopen gedaan voor het weekend bij de lokale winkel en toen richting whangamata town and the beach! Een super mooi strand vlakbij het centrum waar je lekker kon zwemmen of surfen.

Links rechts overal waren oude auto's het hele centrum stond er vol mee. Er was ook een camping wat helemaal in de jaren 50 a 60 op was gezet en er stonden allemaal oude autos met bijpassende caravans en ook het interieur was ingericht als toen der tijd. Helemaal in stijl!

Die avond nog even naar de lokale feesttent geweest waar een band optrad die allemaal oude muziek speelde uit die tijdRond 12 uur was de muziek afgelopen en werd iedereen verzocht de tent te verlaten na 10 min was de tent ook leeg en zijn we maar richting de auto gegaan wat tevens ons verblijf was voor de nacht. Ik zag er echter tegenop om in de auto te slapen dus heb ik me slaapzakje maar ergens in de duinen gelegd en heb ik maar buiten geslapen wat prima te doen was.!

De volgende ochtend werd ik om 9 uur wakker gemaakt door de zon. Het was erg warm gelukkig was de zee dichtbij dus je hoefde niet ver te lopen voor een verfrissende duik.

Na het middageten zijn we uiteindelijk weer richting huis gereden echter gabian een (boerenzoon) wou graag nog even op een echte Nieuw Zeelandse boerderij kijken. Zo gezegd zo gedaan dus na een tijdje stond ik samen met gabian in de melkput de koeien te melken. De boer kwam in tussentijd nog met een vers glaasje melk aan zetten en zei Now you can say that you have milked real (frisian) Kiwi Cows. super.!