Roadtrip 90 mile beach en cape reinga

1 maart 2014 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Hallo iedereen

Dit weekend waren wij hendrik gabian en harro van plan om een roadtrip te maken richting het uiterste puntje van nieuw zeeland. Zaterdag rond een uur of 2 konden we dan eindelijk vetrekken na inkopen bij de pack en safe voor het weekend. We hadden ook nog een medereiziger Iris.

Dit was niet de eerste keer dat we naar het noorden gingen 2 weken terug hadden we de whangareis falls bezocht dus we waren op de goede weg. Voor de avond hadden we nog geen slaapplek we wouden graag ergens slapen in onze mooie Honda odyssee en ja als je eenmaal gewend bent aan kamperen is wildkamperen namelijk het leukste. Dus 90 mile beach stond omcirkeld op de kaart. Dit was vanaf albany mijn woonadres zo'n 4 a 5 uur rijden. Dus rond half 8 in de avond kwamen uiteindelijk aan op 90 mile beach. we wisten niet zeker dat we met de auto het strand op mochten maar dat was wel toegestaan afhankelijk van het tij. Het was een beetje bewolkt maar we konden nog genieten van de neergaande zon. Naar zo'n 25 foto's verder hebben we een plekje voor de nacht opgezocht. Amazing! de auto kon in de duinen geparkeerd worden met uitzicht op zee. Dus alles uit de auto gehaald om eten te maken op een campinggasstelletje. Harro en gabian hielden zich bezig met een kampvuur wat na een aantal uren eindelijk brandde. Na genieten van het kampvuur hebben we onze bedgoed uit de auto gehaald en zijn we naast het vuur in slaap gedoezeld.

De volgende ochtend was het weer hoogtijd om verder te gaan richting cape reinga we waren immers nog maar bij 90 mile beach. We hadden 2 routes via de grevelroad of 90 mile beach? Die keuze was snel gemaakt namelijk 90 mile beach. Het was hoogtij dus er was niet veel ruimte om op het strand rijden ach altijd proberen natuurlijk. Na zo'n 1 km zakten de banden van de auto weg in het zand en werd het strand als maar smaller. Hmm misschien was het toch beter om terug te gaan en de grevelroad naast het strand te nemen. Alleen ja we moesten wel weer 1 km terug en het water bleef maar stijgen de sporen van de heenweg waren niet meer zichtbaar die waren verdwenen in het water. Uiteindelijk bijna aangekomen bij de exit van het strand kwam er een grote golf die de auto raakte waardoor de banden wegzakten in het zand Blijven rollen Blijven rollen. En ja hoor we bleven rollen en konden de grevelroad bereiken. Na een aantal km op deze weg werd het tijd om een iets betere weg te zoeken want met dat tempo kwamen we nooit in cape reinga.

Na zo’n 130 km verder waren we bijna in het uiterste noorden van nieuw zeeland CAPE REINGA aan 2 kanten wordt je omringt door de zee echt ongelofelijk. Je kon naar een vuurtoren lopen dat was het officiële uitzichtpunt maar ja wij echte Hollanders willen namelijk alles eruit halen wat erin zit dus ja dan wil je ook naar het uiterste puntje wat toevallig ook een strand was Vervelend!. Dus naar een uurtje wandelen aangekomen bij het strand. Een mooier uitzicht kun je je niet voorstellen!.

Cheers Hendrik,